Yavru Kedi Bakım ve Beslenme

Yavru Kedi Bakımı

Gelişim evreleri; yavru kediler birinci haftaların sonunda doğuma ağırlıklarının 2 katına ulaşırlar. Gözler 8-12. günde açılır. Gözler başlangıçta mavidir fakat esas göz rengi 3. ayda belli olacaktır. İki haftalık olduklarında yapışık olan kulakları açılır ve seslere tepki vermeye başlarlar. Üç haftalık olduklarında yürüme girişimleri başlayacak, 4 haftalık olduklarında süt dişleri çıkmaya ve oyun oynamaya başlayacaktır. Sağlıklı bir yavru kedi iştahlıdır, uyuduğu saatler dışında hareketlidir ve düzenli olarak tuvaletini yapar. Yavru kedinin gözlerde çapaklanma, göz veya burunda akıntı, ishal ya da kabızlık, akarın içeri çökük durması, derisini tutup bıraktığınızda hemen eski haline gelmemesi, halsizlik, soluk alıp vermede güçlük gibi sorunlar görürseniz hemen veteriner hekiminize başvurun.

Bir yavru kedinin annesinden ayrılması için ideal dönem 8 haftalık olduğu zamandır. Anne sütü yavru kedinin gelişimi için hayati önem taşıyan besinlerin yanı sıra, onu ilk haftalarda bulaşıcı hastalıklardan koruyacak antikorları da barındırır. Bu nedenle anneden erken ayrılan yavrular birçok hastalık etkenine savunmasız kalır. Fakat kimi zaman anne yavruları kabul etmez ya da anne birçok farklı sebep ile yavruları bırakınca bakımını biz üstlenmeliyiz.

Eğer yavrular 4 haftadan büyükse bakım biraz daha kolaydır. 4 haftadan küçük yavrular için mutlaka ilk önce sütanne bulmaya çalışmalıyız. Eğer bulamaz isek yavruya hayatta kalma sansını vermek bizim elimizde.
Isınma; annesiz bir yavru kedi ilk olarak üşümekten korunmalıdır. Bu nedenle onu hemen giysilerinizin içine alın ve sizin vücut ısınızla koruyup Veteriner Kliniğine götürün. Anneden ayrı kaldığı zaman boyunca meydana gelen olumsuzlukları ancak bir veteriner hekim anlayabileceği ve doğru şekilde müdahale edebileceği için, kedi bakımında ne kadar deneyimli olursanız olun bu adımı atlamayın.

Beslenme; veteriner hekiminizden aldığınız bilgiler doğrultusunda beslenmeye dikkat edilmelidir. Yavru her 3-4 saat de bir beslenmelidir. Kullanılacak besini hekiminiz belirlemelidir. Yanlış besin kullanımı yavrularda tedavisi zor fizyolojik rahatsızlıklara sebep verebilir. Beslendikten sonra hekimin tarifine uygun şekilde gazı çıkartılır ve idrar yapması sağlanıp oluşturulan sıcak ortama bırakılır.

Tuvalet; anne kedi her beslenmeden sonra yavruların karnını ve genital bölgelerini yalayarak tuvalet yaptırır. Sizde ılık suyla ıslatılan bir pamukla her beslemeden sonra anne kedi gibi bu bölgelere çok bastırmadan ufak daireler çizerek masaj yapıp tuvaletini yaptırmalısınız.