Yavru Köpek Bakımı ve Beslenmesi

Yavru köpeklerin doğdukları andan 1,5 aylık oluncaya kadar ki geçen süreçlerinde anne sütüne gereksinimleri olmaktadır.Bu gereksinim anne sütündeki mineral madde, protein ,vitaminler ,karbohidrat ve yağların yanı sıra yavrunun hayatı boyunca karşılaşabileceği dış etkenlere karşı da kendisini savunabileceği antikorların alımını da sağlar. Burada en önemli husus yavrunun anne sütünü gerektiği kadar yani 1,5 aylık oluncaya kadar alabilmesinin sağlanmasıdır. Aksi taktirde yavrunun ileriki yaşamlarında yapılan aşılama çalışmaları ve tedavi metodları her zaman yetersiz kalacaktır.

Yavru köpeklerimiz anneden ayrıldığı dönemden sonra düzenli egzersiz ve güneş ışığı görme gerekliliğine sahiptir. Yavruluk dönemlerinde vücud ısılarının sık değişebileceği aktivitelerden uzak durmalıdırlar ( banyo yaptırılması gibi ). Özellikle solunum yolu enfeksiyonları başta olmak üzere, oluşan ishal tablolarıda hekiminize baş vurmanızı gerektiren önemli durumlardır.
Beslenme, hayatın her döneminde önemli olsada özellikle yavruluk dönemini 1.5 yaşına kadar takip eden zamanda en önem verilmesi gereken konularadan biridir. Özellikle veteriner serisi profesyonel marka mamalarının tercih edilmesi hayvan sağlığını bir çok konuda olumlu etkiler.
Beslenme, altıncı aya kadar üç öğün olarak sağlanıp 6-12 ay arası iki öğün yapılıp, bir yaş sonrasında tek öğüne düşürülebilir. Bu dönemde ‘’Pupy’’ dediğimiz yavru mamalarının kullanılması gerekmektedir.
Evcil köpek ırklarımızı günde en az iki kere dışarı çıkarılıp tuvalet terbiyelerine yardımcı olmalı ve enerjilerini dısarıda atabileceği zamanı onlara ayırmalıyız. Bu zamanı yemeklerini yedikten 20-30 dk. sonra ayırabilirsek onlar için hem tuvalet ihtiyaclarını giderme hem de sindirim kolaylığı sağlıyacaktır.
Yavru köpekler bir çok hastalık etkeni için yeterli dirence genelde sahip değildirler. Bunlardan ilk başta gelen gebelikte ve neonatal (doğumdan hemen sonra) dönemde ölümlere yol açan enfeksiyöz etkenler ;

Canine Minute Virus
Canine Parvovirus tip 2
Canine Herpesvirus
Canine Corona Virus
Canine Distemper Virus
Camplyobacter spp.
Escherichia coli
Beta hemolitik streptokoklar
Mycoplasma
Üreoplazma
Brucella canis
Toxoplazma gondii
Neospora caninum

gibi etkenlerin yol açtığı enfeksiyonlardır.
Bunlardan korunmak için veteriner hekiminizin verdiği aşı programı düzenli olarak takip edilmeli ve hekimin sunmuş olduğu önerileri dikkate almalıyız.