Kedilerde Cinsel Olgunluk Yaşı

Dişi ve erkek yavru kedilerin cinsel olgunluğa ulaşma yaşları farklıdır.

Dişi kedi ortalama 10 -12 ay
Erkek kedi ortalama 9 - 10 ay

Cinsel olgunluk yaşı üzerine cinsiyet dışında kilo , beslenme , ırk , mevsimler etki edebilmektedirler.Ortalama cinsel olgunluk yaşları 2 - 6 ay kadar değişebilmektedir. Kedilerin cinsel olgunluğa eriştiği davranışlarından belli olmaktadır.Dişi kedi her zamankinden farklı miyavlar , mırlar , kendini yerde yuvarlar , sürekli bir yerlere sürtünmeye çalışır.Sevip okşadığınız zaman poposunu havaya kaldırır.İdrar yapmada sıklık görülür.Bazen tuvaleti dışında yerlere idrar yapar. İştahları normalden farklılaşır , kiminde azalırken kiminde artış gözlenir.Dişi kediler bu cinsel aktivasyon dönemine sonbahar ve ilkbahar döneminde güneş ışığına ( mevsime ) bağlı olarak girerler Bu hareketler 4 - 7 günlük periyotlarla 5 - 10 gün aralarla sezon boyu devam. Her sezonda birden fazla periyot yaşarlar.Genellikle 1 - 3 yaş arası kedilerin bazılarının aralıksız zincir periyot yaşadıkları görülmektedir.

Erkek kedilerin cinsel olgunluğa eriştiğini de yine hareketlerinden anlayabilirsiniz. Erkek kedi evin muhtelif yerlerinde ayakta ve kuyruğunu kaldırarak idrar bırakmasıyla ve gırtlaktan gelen uzun , değişik miyavlamasıyla kendini belli eder.Bu sayede kendi bölgesini belirler ve dişi kedileri varlığından haberdar eder.Bıraktığı idrar normal bir idrar kokusuna sahip değildir. Daha keskin , kolay kolay temizlenmeyen bir kokusu vardır. Erkek kediler dişi kediler gibi belli bir periyoda bağlı cinsel aktivasyon göstermezler.Yılın her dönemi hazırlardır.Cinsel istek gösteren bir dişi kedi ile birlikte olmaları yeterlidir.