Kedilerde Yaşılık Dönemi

Yaşlı Kedi Bakımı

Kediler yaşlılık 7 yaş üstü dönem olarak kabul edilir. Bu dönem içerisinde evcil dostlarımızda aktivitelerin düşmeye başladığı gözlemlenir fakat oyunculuk hemen hemen yaşamlarının tüm dönemlerinde devam etmektedir.

Özellikle kısırlaştırma işlemi uygulanan kedilerde beslenme hayat boyu önem taşımaktadır, uygun olmayan beslenme biçimleri kedilerimizi birçok hastalık açısından risk grubu içerisine sokmaktadır.

Yaşlılık dönemine giren kedilerimizin profesyonel mama gruplarımızın üretmiş olduğu ‘’Senior’’ sınıfı mamaları tercih etmeleri doğru olacaktır. Diğer sınıf mamalar veya ev yemekleri ile beslenme anlayışı, evcil kedilerimizde yetersiz beslenme ya da tek yönlü beslenme şeklinde bir besi oluşturacağı için kedimizin fizyolojik ihtiyaçları doğru şekilde karşılanamayacak ve belirli sağlık problemlerine yatkınlığını arttıracaktır. Yaşlı kedilerimizde ağız ve diş sağlığı önemlidir ve diğer organların fizyolojik aktivitelerini yerine getirmelerinde herhangi bir problem olup olmadığı konusunda Veteriner hekiminizden yardım isteyerek belirli periyotlarda kontrolünü sağlamalısınız ve gerekli şekilde hekiminizin önerilerini dikkate almalısınız. Kedi ırklarına bağlı predispoze rahatsızlıkların oluşma dönemini ilk safhada teşhis edebilmek tedavinin kolaylaşmasını sağlamaktadır, geç kalınan vakalar hayvan sağlığını geri dönüşümsüz bozabilmektedir.

Yaşlı dostlarımız da aynı bizler gibidir ve ileri yaşlarda özel bakıma ihtiyaç duyabilirler, en büyük farklılıkları sıkıntılarını bizlerle konuşarak paylaşamamalıdır. Bu neden dolayısı ile yaşlı hayvan sahipleri hekimleri ile sıkı bir diyalog içerisinde olmalıdırlar ve gerekli kontrolleri yaptırmalıdırlar.